Het DEGREE project is gericht op het verbeteren van ondernemerschapsonderwijs door zich te richten op toekomstbestendige vaardigheden zoals groene, veerkrachtige en digitale competenties. Het wil de onderwijscapaciteiten verbeteren van onderwijsprofessionals in instellingen voor hoger onderwijs (IHO's), beroepsonderwijs en -opleiding (BOO) en kleine en middelgrote ondernemingen (MKB). Dit zal worden bereikt door middel van een uitgebreid “train-de-trainer” (TTT) programma en het creëren van een ondernemend ecosysteem waar docenten en leerlingen in heel Europa samenwerken. Het project is ook gericht op het ontwikkelen van nieuwe ondernemerschapscursussen en -modules die innovatie, duurzaamheid en veerkracht bij leerlingen stimuleren.
RESULTATEN:

DOELSTELLINGEN:
-
Verbeterde onderwijsmethoden voor ondernemerschap in diverse sectoren (groen, veerkrachtig en digitaal)
-
Meer samenwerking tussen onderwijsinstellingen (IHO's, beroepsonderwijs en -opleiding) en kmo's
-
De ontwikkeling van een pan-Europese praktijkgemeenschap voor een leven lang leren en kennisuitwisseling
-
Het creëren en certificeren van microcertificaten voor ondernemerscompetenties
-
Beleidsaanbevelingen om de Europese onderwijsstrategieën
te beïnvloeden
Designing Effective Green and Resilient Entrepreneurial Education (DEGREE). Het DEGREE project bevordert groen, veerkrachtig en digitaal ondernemerschapsonderwijs en geeft onderwijsgevenden en studenten meer mogelijkheden. Het bevordert professionele ontwikkeling in instellingen voor hoger onderwijs, beroepsonderwijs en -opleiding en het MKB om cursussen te verbeteren en stimuleert een samenwerkingsnetwerk voor een duurzaam, innovatief ondernemend ecosysteem in Europa.


JAAR:
2025 - 2027

DEGREE
PARTNERS:
Lead:
Stichting Kenniscentrum
PRO WORK,
(NL)
DIE BERATER
UNTERNEHEMENS-
-BERATUNGS
GESELLCHAFT
MBH,
(AUT)
Headway A.E,
(GR)
KMOP – POLICY CENTER ASBL,
(BEL)
APROXIMAR –
PARTNERS:
Lead:
HOGENT
Artevelde University of Applied Sciences
(BE)
Amsterdam University of Applied Sciences
(NL)
Oulu University of Applied Sciences
(FI)
Kristiania Professional College
(NO)
Syntra Midden-Vlaanderen
(BE)
Tallinna Majanduskool
(EE)
UNIZO East-Flanders
(BE)
Pro Work
(NL)
Junior Achievement Norway
(NO)
PARTNERS:
Lead:
HOGENT
Artevelde University of Applied Sciences
(BE)
Amsterdam University of Applied Sciences
(NL)
Oulu University of Applied Sciences
(FI)
Kristiania Professional College
(NO)
Syntra Midden-Vlaanderen
(BE)
Tallinna Majanduskool
(EE)
UNIZO East-Flanders
(BE)
Pro Work
(NL)
Junior Achievement Norway
(NO)
-
Gids met goede praktijken & aanbevelingen voor beroepsonderwijs en -opleiding.
-
Vaardighedenrapport & stappenplan.RE-WORK Resource Kit met trainingsmateriaal over Coworking en CWS.
-
RE-WORK Online educational Hub voor opleidingsmateriaal en e-learning video's.
-
RE-WORK bewustmakingsmateriaal en Gids voor duurzaamheid en replicatie.
RESULTATEN:

DOELSTELLINGEN:
-
Ontwikkelen van een flexibel en gebruikersgericht beroepsopleidingsprogramma over Coworking en CWS.
-
Overwinnen van de gevolgen van werkloosheid en tegemoetkomen aan werk-privébalans en werkplekvereisten.
-
Introduceren van bottom-up, behoeften gebaseerde methoden en modellen voor Coworking en CWS.
-
Vergroten van kennis en capaciteit van aanbieders van beroepsonderwijs en -opleidingen en trainers.
Designing Effective Green and Resilient Entrepreneurial Education (DEGREE). Het DEGREE project bevordert groen, veerkrachtig en digitaal ondernemerschapsonderwijs en geeft onderwijsgevenden en studenten meer mogelijkheden. Het bevordert professionele ontwikkeling in instellingen voor hoger onderwijs, beroepsonderwijs en -opleiding en het MKB om cursussen te verbeteren en stimuleert een samenwerkingsnetwerk voor een duurzaam, innovatief ondernemend ecosysteem in Europa.


JAAR:
2025 - 2027

RE-WORK
PARTNERS:
Lead:
HOGENT
Artevelde University of Applied Sciences
(BE)
Amsterdam University of Applied Sciences
(NL)
Oulu University of Applied Sciences
(FI)
Kristiania Professional College
(NO)
Syntra Midden-Vlaanderen
(BE)
Tallinna Majanduskool
(EE)
UNIZO East-Flanders
(BE)
Pro Work
(NL)
Junior Achievement Norway
(NO)
Lead:
HOGENT
Artevelde University of Applied Sciences
(BE)
Amsterdam University of Applied Sciences
(NL)
Oulu University of Applied Sciences
(FI)
Kristiania Professional College
(NO)
Syntra Midden-Vlaanderen
(BE)
Tallinna Majanduskool
(EE)
UNIZO East-Flanders
(BE)
Pro Work
(NL)
Junior Achievement Norway
(NO)
PARTNERS:


DEGREE

Designing Effective Green and Resilient Entrepreneurial Education (DEGREE). Het DEGREE project bevordert groen, veerkrachtig en digitaal ondernemerschapsonderwijs en geeft onderwijsgevenden en studenten meer mogelijkheden. Het bevordert professionele ontwikkeling in instellingen voor hoger onderwijs, beroepsonderwijs en -opleiding en het MKB om cursussen te verbeteren en stimuleert een samenwerkingsnetwerk voor een duurzaam, innovatief ondernemend ecosysteem in Europa.


JAAR:
2025 - 2027
RESULTATEN:
-
Verbeterde onderwijsmethoden voor ondernemerschap in diverse sectoren (groen, veerkrachtig en digitaal)
-
Meer samenwerking tussen onderwijsinstellingen (IHO's, beroepsonderwijs en -opleiding) en kmo's
-
De ontwikkeling van een pan-Europese praktijkgemeenschap voor een leven lang leren en kennisuitwisseling
-
Het creëren en certificeren van microcertificaten voor ondernemerscompetenties
-
Beleidsaanbevelingen om de Europese onderwijsstrategieën te beïnvloeden
-
Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

DOELSTELLINGEN:
Het DEGREE project is gericht op het verbeteren van ondernemerschapsonderwijs door zich te richten op toekomstbestendige vaardigheden zoals groene, veerkrachtige en digitale competenties. Het wil de onderwijscapaciteiten verbeteren van onderwijsprofessionals in instellingen voor hoger onderwijs (IHO's), beroepsonderwijs en -opleiding (BOO) en kleine en middelgrote ondernemingen (MKB). Dit zal worden bereikt door middel van een uitgebreid “train-de-trainer” (TTT) programma en het creëren van een ondernemend ecosysteem waar docenten en leerlingen in heel Europa samenwerken. Het project is ook gericht op het ontwikkelen van nieuwe ondernemerschapscursussen en -modules die innovatie, duurzaamheid en veerkracht bij leerlingen stimuleren.