top of page
  • Facebook_Logo
  • Linked_In_Logo

Stichting Kenniscentrum Pro Work

‘‘Together it works’’

Stichting Kenniscentrum
Pro Work

‘‘Together it works’’

   ‘‘Together it works’’

RESULTATEN:

Overdracht bewerkstelligen voor bestaande instrumenten voor de beoordeling procedures en trainingen voor werknemers (managers);

  • Aanpassen en verder ontwikkelen van allerlei ´management´ competenties, zodat ze aansluiten bij de behoefte van de specifieke bedrijven en de behoeften van de markt;

  • Het implementeren en creëren van op maat gemaakte trainingen om het tekort op verschillende individuele competenties te signaleren;

  • Het grondig evalueren van de effecten.

DECEMA staat voor "DEvelopment CEntre for MAnagerial Competences". Bedrijven hadden weinig besef van het belang van de ontwikkeling van allerlei competenties van hun werknemers en waren niet vertrouwd met de kwalitatief goede instrumenten en methoden om hun werknemers te beoordelen en zijn vervolgens niet op de hoogte van de potentie van hun medewerkers (en opleidingsbehoeften!). Zeker de managers binnen organisaties, met name binnen het MKB (Midden- en Kleinbedrijf), waren zeer weinig getraind op het gebied van zogenaamde ´soft skills´, maar hun prestaties (juist op dat gebied) zijn juist zeer belangrijk voor de verdienste van een organisatie. De markt kende om deze vaardigheden te tonen ook niet de juiste toetsmethode. Betere erkenning van de behoeften van de arbeidsmarkt was tevens nodig om op maat gemaakte trainingsmethoden te ontwikkelen die voldeden aan de kwaliteit, efficiënte en value-for-money, die bedrijven nodig hadden. Dit moest leiden tot een algemene afstemming van organisaties, opleidingen en deskundigen om de beste kwaliteit voor de ontwikkeling van de competenties te waarborgen en de aantrekkelijkheid van het beroepsonderwijs te verbeteren.
Het belangrijkste doel was om diverse materialen herkenbaar te maken, aan te passen en te upgraden om een zo innovatief mogelijke en kwaliteitsgerichte methode te ontwikkelen voor leidinggevende competenties. Deze methode moest worden gevormd, getest, geëvalueerd en verbeterd worden, maar ook meer bekendheid krijgen in de praktijk, met name in het MKB. Om op deze manier niet alleen de bewustwording, effectiviteit en inzetbaarheid van individuele competenties te verbeteren, maar ook de toegankelijkheid en aantrekkelijkheid van opleidingen te verbeteren en zodoende zorg te dragen voor het verbeteren van het concurrentievermogen van het MKB.

DOELSTELLINGEN:

AANLEIDING:

DECEMA 

(DEvelopment CEntre for MAnagerial competences).

JAAR:
2010 - 2012

Lead:
Kadis Ltd,
(LS)

FH Joanneum,
(AT)
Zdravilisce Radenci,
(SL)
Stichting Kenniscentrum PRO WORK
(NL)

PARTNERS:

Overdracht bewerkstelligen voor bestaande instrumenten voor de beoordeling procedures en trainingen voor werknemers (managers);

  • Aanpassen en verder ontwikkelen van allerlei ´management´ competenties, zodat ze aansluiten bij de behoefte van de specifieke bedrijven en de behoeften van de markt;

  • Het implementeren en creëren van op maat gemaakte trainingen om het tekort op verschillende individuele competenties te signaleren;

  • Het grondig evalueren van de effecten.

RESULTATEN:

AANLEIDING:

DECEMA staat voor "DEvelopment CEntre for MAnagerial Competences". Bedrijven hadden weinig besef van het belang van de ontwikkeling van allerlei competenties van hun werknemers en waren niet vertrouwd met de kwalitatief goede instrumenten en methoden om hun werknemers te beoordelen en zijn vervolgens niet op de hoogte van de potentie van hun medewerkers (en opleidingsbehoeften!). Zeker de managers binnen organisaties, met name binnen het MKB (Midden- en Kleinbedrijf), waren zeer weinig getraind op het gebied van zogenaamde ´soft skills´, maar hun prestaties (juist op dat gebied) zijn juist zeer belangrijk voor de verdienste van een organisatie. De markt kende om deze vaardigheden te tonen ook niet de juiste toetsmethode. Betere erkenning van de behoeften van de arbeidsmarkt was tevens nodig om op maat gemaakte trainingsmethoden te ontwikkelen die voldeden aan de kwaliteit, efficiënte en value-for-money, die bedrijven nodig hadden. Dit moest leiden tot een algemene afstemming van organisaties, opleidingen en deskundigen om de beste kwaliteit voor de ontwikkeling van de competenties te waarborgen en de aantrekkelijkheid van het beroepsonderwijs te verbeteren.

Het belangrijkste doel was om diverse materialen herkenbaar te maken, aan te passen en te upgraden om een zo innovatief mogelijke en kwaliteitsgerichte methode te ontwikkelen voor leidinggevende competenties. Deze methode moest worden gevormd, getest, geëvalueerd en verbeterd worden, maar ook meer bekendheid krijgen in de praktijk, met name in het MKB. Om op deze manier niet alleen de bewustwording, effectiviteit en inzetbaarheid van individuele competenties te verbeteren, maar ook de toegankelijkheid en aantrekkelijkheid van opleidingen te verbeteren en zodoende zorg te dragen voor het verbeteren van het concurrentievermogen van het MKB.

DOELSTELLINGEN:

PARTNERS:

Lead:
Kadis Ltd,
(SL)

FH Joanneum,
(AT)
Zdravilisce Radenci,
(SL)
Stichting Kenniscentrum
PRO WORK

(DEvelopment CEntre for MAnagerial competences).

JAAR:
2010 - 2012

DECEMA

bottom of page